Ga terug

Minder auto's

Yodo Yodo  •  23-10-2021  •  2 opmerkingen  •

Auto's zijn een luxeproduct van de huidige maatschappij, en om die allemaal elektrisch te laten rijden zou onnodig veel chips, batterijen en zeldzame* aarden kosten. De winning van de materialen hiervoor is schadelijk voor het milieu.

Mijn voorstel is dus om de belasting op auto's te verhogen, en zo meer mensen het OV laten gebruiken, totdat persoonlijke auto's er uiteindelijk niet meer zijn. Dit scheelt veel energie, uitstoot, en industrie. Er zijn bijkomende voordelen zoals minder lawaai in steden.

*Ze zijn niet persé zeldzaam, maar wel moeilijker te verkrijgen.

Reacties (2)

Je moet inloggen of je registreren om te kunnen reageren.
  • ooievaar

Bij ons in nieuw Beerta is geen openbaar vervoer, ook een veilig fietspad word ons en vele andere dorpen door de gemeente Oldambt niet gegund . Omdat ook alle voorzieningen richting Winschoten verdwijnen is individueel vervoer hier noodzakelijk.

1 stem  |
    Geen reacties
    • Boer

(vracht)autorijden is te goedkoop. Of laat ik het anders zeggen de vervuiling die het met zich meebrengt is te goedkoop. Dat is de hele weg vanaf fabricage, het rijden en de sloop van het voertuig.

Het wordt al redelijk kapot belast en daarmee kan een goed deel van de transitie worden betaald. helaas zorgt het rijden er ook voor dat er nog meer geld en moeite nodig is om de uitstoot hiervan weer ongedaan te maken.

Nu de provincie ook aansprakelijk gesteld kan worden voor de luchtkwaliteit, wordt het tijd om daar stappen in te ondernemen.
      40% van de vervuiling rondom jou huis komt door uitstoot uit de directe omgeving. Een groot deel ervan is door auto's/vrachtvervoer.

Geen stemmen  |
      Geen reacties