Peiling onder jongeren: Energie en wonen

Wat vind jij belangrijk als het gaat om groene energie en wonen? En welke keuzes moeten Provinciale Staten maken, zodat we in 2050 ook nog goed kunnen wonen en leven in de provincie Groningen? Geef in 2 stappen je reactie. Stap 1 Geef je mening door te stemmen (klikken) op een van de antwoorden bij de 8 stellingen op deze pagina. Je stem wordt meteen opgeslagen. Je kunt je stem nog wel aanpassen. Stap 2 Vul tot slot de korte enquête in via https://forms.gle/n8nw4HDu2aapPd4q9 en laat ons weten wat je van dit platform vindt. Alvast bedankt! Wat gebeurt er met jouw inbreng? De reacties op de stellingen worden door Provinciale Staten meegenomen in de Statenvergadering van 10 november 2021. Daar bespreken we welke ideeën verder worden uitgewerkt en op welke manier. Met een nieuwsbrief via dit platform Stemvanprovinciegroningen laten we je weten wat er met de ideeën gaat gebeuren.

Meer informatie

Provinciale Staten van Groningen gaan op 29 oktober 2021 ook in gesprek met een aantal leerlingen van basisscholen, het voortgezet onderwijs en studenten van het mbo, hbo en wo. Over de thema's energie en wonen. Deze speciale versie van 'Praten met de Staten' is op 29 oktober vanaf 10.00 uur live te volgen via https://groningen.stateninformatie.nl/.
Je moet inloggen of je registreren om verder te gaan.
  • froukew

stelling 7: Het liefst een dorp met ruimte en natuur, maar dat je wel binnen een half uur in de stad kan zijn.

• coolygo

Ik kijk uit naar ontwikkeling van vloeibare Thorium reactoren en kernfusie, maar kernfusie is nog te ver weg hoogstwaarschijnlijk.

• Meh

Gert

• Nigelm

Niks

• simone

huizenmarkt is inderdaad lastig om tussen te komen, zelf was ik gelukkig net op tijd

• Marit

♡♡

• Hidde potze69

Stem sander hemmen

• Jan Peutz

Ik kreeg vandaag de uitnodiging om te stemmen maar zie dat dat niet meer kan. Dat is jammer. In grote lijnen: Stoppen met het bouwen van windmolenparken en zonneparken. Bestaande windmolenparken op termijn afbreken en daarvoor energieproduktie concentreren in de vorm van kernenergie. Het landschap niet verder beschadigen door het aanleggen van "nieuwe" natuur maar de weidegebieden onderhouden en verder uitbreiden. De agrarische sector volop de ruimte geven om dat te doen wat ze al eeuwen doet: vorm geven aan het landschap.